2011. november 13., vasárnap

Heti fényképes beszámoló

A hét legfontosabb eseménye a férjem szülinapja.
Ilyen tortát kapott az anyukájától (gesztenyés, immár... hm, szóval évek óta). A közepe bolti marcipán, ez most tényleg tök szép (nem vagyok oda a bolti marcipánokért).
Ezt meg én készítettem tegnap a Marisznál talált recept alapján. A neve sportszelet, amúgy nagyon finom, de ronda. És ez most nem az én hibám! A két maradék nyuszicsokinkból szerettem volna még csokiréteget a tetejére, de a csoki nem akart felolvadni. Jó sok idő után egy nagyon sűrű massza lett belőle. Próbáltam rásimítani a süti tetejére, de nem lehetett, mert egyszerűen megkeményedett egy pillanat alatt, hozzáragadt a kanál aljához és feljött. Így a szépen belőle kifolyt olaj (amitől elvileg selymes fényű lett volna a máz) odadermedt az oldalához és iszonyat gusztustalan lett, ahogy ez a képen is látható. De az íze isteni, bár jobb lett volna, ha a fél adagba egy egész rumaroma kerül, de így is elfogyott több, mint a fele. Már csak a feliratos rész van meg. Reggeli kávé mellé nótaszóval tálalva :)
***Ui Phan hozzászólása után: A csokinyuszi csokiból volt, nem nugátból és amikor nem akart felolvadni, derült ki, hogy ez a csiknak mondott horror tkp cukor, azért tudott elkaramellizálódni! Nagyon durva. Azért egy Bocsi vagy Milka-csokit sajnálnék így szétolvasztani. Régebben még a nugátok is működtek bevonónak, ma már a sima csoki sem :(
Recycling 1: muszáj volt a tojástartóból virágot ötletet megvalósítanom. Négy tartóból ez lett - itt mutatom őket összeszerelés előtt, megfestve:
Itt meg 3féle módon összerakva. Ez most nárcisz, de másmilyen színűre is ki lehet festeni és amit majd még szeretnék, az egy füzér vagy egy lógós dísz. Szerintem majd húsvétkor sort kerítek rá.
Recycling 2: Ez egy virág lesz, WC-gurigából, még festeni illetve ragasztani kell. Jövő héten vagy utána kerül sorra.
Recycling 3: Tihamérnek, a néhai nyuszinknak a lábához vettünk egy csomó gézt, de sajna már nem tudtuk felhasználni mindet. A maradékkal beburkoltam egy szalmakoszorút és horgoltam néhány gömböt is maradék fonalakból. Lehet, hogy nem ajtódísz, hanem koszorú lesz belőle és benevezem majd Colette játékára, de ez még nem biztos.
A bogyóknak hosszú fonalat hagytam a végén és ezzel kötöztem fel a koszorúra.
Ott van benne egy vékonyka lila csillogó szál is, ami a sálamból jött ki, mert kihúzta a cipzár.

És egy játék, amire viszont mindjárt benevezek: BogárKrea-Brigi blogján játék van, aminek keretében tűtartót kel készíteni a megadott leírás alapján. Még két napig lehet jelentkezni!

Recycling4: Ja igen, csináltam egy ilyent is, de elfelejtettem fotózni, amúgy meg sajna az írásos része került felülre, mert rosszul vágtam el a dobozt. Szeretnék még egyet, amit 'normális' lesz.
Na és egy horgolmány, egy kesztyű, vagyis még csak egy fél pár kesztyű a duplacsavaros Möbius-sálamhoz (itt mutattam meg a többi heti kreálmányommal együtt). Olyan viccesen néz ki, hogy nagyon vékony és hosszú, pedig pont jó ám a kezemre! Alul a bizonyíték felülről-alulról :)

És ne felejtsétek: a vírusírtós-lájkolós játék még mindig tart és köszönöm azoknak, akik kattintottak vagy kattintani fognak a FB-on. Nem ragozom tovább, én sem szeretem az arckönyvet, de ez most nem a szeretetről szól :)))

És végül, de nem utolsósorban:
Köszönöm mindenkinek, aki a héten részt vett a 'Juszt is hozzászólok'-mozgalomban! Szerintem nagyon jól sikerült, én is rengeteg kommentet kaptam s ahogy a blogokat olvastam, tényleg érezhetően élet költözött az éterbe, beszélgetések, kedves szavak mindenütt! Annyira örülök neki! S az olvasóim száma is iszonyatosan megugrott, meg többeteknél is, mert végre előbújtak a zugolvasók :))) Örülök neki, hogy ez így alakult! Azt kívánom, maradjunk meg egymásnak! És tuti, hogy akihez benézek, ott ha mást nem is, egy kedves szót biztosan hagyok, ahogy ezt tettem ezen a héten is. Elnézést azoktól, akiknél nem jártam  -de úgy nem akartam senkit olvasni, hogy nem szólok hozzá, agy aztán voltak olyan napok, mikor nem olvastam blogot. De szerintem ez most így fair. Szép hetet mindenkinek! :)

21 megjegyzés:

Blithe írta...

Imádom a sportszeletet :) ! Barátnőmmel mi is sokat csinálunk, igaz mi püspökkenyérformába szoktuk tenni :) ! De én is általában tortaként szoktam "hasznosítani" :D

Névtelen írta...

Phu........a kesztyű baromi jól néz ki,megadod a leítást?
Isten éltesse Tibit,ez nem is sportszelet hanem Tibi csoki -finom és kész.:-)
A bogyók aranyosak,jó színűek,a tűtartó játékot megnézem,puszi!

Ányi írta...

Emőci, fent vagy a Ravelryn? Ott találtam:
http://www.ravelry.com/patterns/library/vickis-mittens
Ha nem, akkor elküldöm, írj!

Edit írta...

Micsoda ötletek! :)
Fincsi lehetett a sportszelet... a máz szerintem azért nem sikerült, mert a húsvéti nyulak, a mikik, meg a többi figura kakaómasszából készül. Már alapban ehetetlenek. Ha minőségi csokiból voltak a nyulak, akkor bocsi!

Isten éltesse a férjedet!!!

Éva írta...

Nagyon aktív voltál a héten! A férjedet utólag is Isten éltesse nagyon sokáig. Szép lett a tortád, és az íze finom akkor apró baki nem számít, a csokitól is függ hogy mennyire olvadékony. Nagyon kreatív kedvedben voltál, praktikus dolgokat csináltál. Legyen nagyon szép az elkövetkezendő heted is !

Baba írta...

na te aztán nem tétlenkedtél a héten...tuti ötlet ez a heti események bemutatása.Nekem tetszik a sportszeleted..én is jártam már így csokival,csak az én esetemben ehetetlenül kemény lett.Jók a recycling ötleteid is...tojástartó a favorit..nekem is hiányzik már az aktivitás,de amíg Pesten vagyok nem tudok semmit csinálni és ott áll az új vágógép még a dobozban..áááááá

Andicsek írta...

Férjednek sok boldog szülinapot kívánok! Személy szerint nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra! ez a"ha nem tudok írni, nem olvasok" megjegyzést megpróbálom alkalmazni. iszonyat sok blog van nálam bejelölve, mert sok helyen van ami tetszik. de sajnos már szelektálnom kell. az az aprótartó nagyon nagyon tetszik! szerintem csinálnék olyat, főleg ha beavatnál, hogy hogyan kell. köszi! és ez a kommentes ötlet is óriási. bár jártam olyan helyen is ahol marakodás volt belőle.(azhitte egy "kedves" bloggerina hogy jópofa közben meg inkább hajazott a lópofa jelzőre). Szóval szép hét volt!!! köszönöm!

Bogi írta...

Boldog születésnapot a férjednek. :)
Egyébként pedig élveztem a juszt is hozzászólást. Azt hittem fárasztó lesz, aztán rájöttem, hogy nagyon élvezem, hogy hozzászólok, örömet okozok, és ha visszaírnak rá, az nekem is jó. Igazából két légy egy csapásra. :) Szerintem folytatni fogom. Jó ötlet volt. ^^ Köszi!

Mánya írta...

Nagyon sok boldog születésnapot kívánok a férjednek! Neked pedig gratulálok a változatos kreatív héthez!

Newsee írta...

A férjed születésnapi tortájába virtuálisan beleharapta, ezért elnézést kérek, de boldog születésnapot neki :-D

Nagyon viccesek a recycling dolgok, főként az aprótartó :-)

Nina írta...

Boldog szülinapot a férjednek így utólag is! :)

Te ennyire jól horgolsz, hogy már kesztyűt is?? :) :)

Barbaral írta...

Micsoda felhozatal, igen termékeny napok vannak mögötted:).
Sok boldogságot az ünnepeltnek!

Jutka írta...

Nem telt tétlenül az elmúlt heted sok mindent készítettél ....az a sok hozzászólás is sok időt elvett tőled köszönjük!
Boldog szülinapot a férjednek!

Cat írta...

Boldog születésnapot a férjednek!
Mozgalmas hét áll mögötted. :-) Nekem a tojástartóból készült virágok tetszenek a legjobban. :-)

CathlenKata írta...

Boldog szülit a férjednek!
Te kis ügyes, szorgos :-)

Csepp olajat/vagy vajat kell a csokihoz tenni és azzal olvasztani.

Jámborné Budai Mónika írta...

Az isten éltesse sokáig a férjedet,a torta szép kis ügyi vagy!!!

xJuDesign írta...

Köszönjük a "kommentelős" mozgalom megindítását, Mindenkire ráfért:) Figyeljünk egymásra!
Gratulálok az ünnepeltnek!
A recycling aprókák nagyon jópofák:)

Arien írta...

Hűha, mennyi minden egyszerre:) Férjednek gratula. Az én sütijeim is rondák szoktak lenni, de finomak. A kreativitásom a sütemények terén a díszítésnél kimerül. Egyszerűen nincs kedvem bíbelődni olyasmivel amit 10 percen belül megesznek és még csak azt sem mondják köszönöm...

Aranka írta...

Ennyi szépség egyszerre a szemnek és szájnak is. Boldog szülinapot a férjuradnak!

Christine írta...

Boldog szülinapot a párodnak!

Jámborné Budai Mónika írta...

Mi ez az újítás?- alig tudtam rá jönni,hogy kell neked írnom,nekem az előző blog formátuma jobban tetszett. Ugye nem haragszol?