2011. július 1., péntek

A meggymagokról

Hogyan tisztítottam meg őket? Háááát, nem egy félperces meló, de szerintem megéri, ha az embernek vannak tervei a magokkal.

1. Meggymagozás, magok félretevése, vízben áztatása.
2. Két kézzel belenyúltam a vízbe, mindkét kézbe fogtam egy csomó magot és egymáshoz dörzsölgettem őket.
Jóóóóóóóó sokszor :) Közben néhány vízcsere (szűrővel).
3. Feltettem a magokat nagyon sós vízben főni, forrni, közben kevergettem, majd a vízben kihűtöttem a magokat (a sótól lett ilyen fehér).
4. Megint dörzsöléses mosás, szűrés, vízcsere...
5. Napon való megszárítás és utána is egymáshoz dörzsölés :)
(6: Volt, hogy a magokat kicsit fel is dobtam, mint ahogy a bab közül szokták 'kiszelelni' a szemetet) :)))
Sok sikert!

1 megjegyzés:

latinka írta...

Ezt én is eljátszottam,csak só nélkül főztem. Elég idegölő tevékenység:)